Den här sidan handlar om en 1991 års Suzuki GSX-R750, en s.k 'sporthoj' i GSX-R-serien. Den tillhör 'generation 2' av GSX-R och 1991 är sista året för de oljekylda 750-modellerna. Klicka för större bilder.
Jag importerade 91:an från England år 2006 (se händelse-loggen).

Den fanns hos en Suzuki-handlare i västra London och har haft två ägare sedan ny. Det var ovanligt försiktiga personer som tvättade mer än de åkte. 1350 mil körda sedan 1991 och den är osannolikt väl bevarad efter 15 år.

Den 2 Juni hade jag den hemma. (Se 'Händelse-loggen' för en beskrivning av 'import-äventyret'). Jag har intresse av att hålla på med Suzuki-exemplar som är märkvärdiga på ett eller annat sätt och här står jag inför en situation som jag aldrig varit med om tidigare, en hoj som inte behöver renoveras.


GSX-R750M med nöjd och glad ägare. Nåja här var jag nyckelbens-patient efter kraschen med 88:an och hade inte kunnat provköra
denna 91:a en enda gång. Men jag orkade få ut den ur garaget för bilder. Här har den fortfarande brittisk nummerplåt.


Två broschyrer finns det på årsmodell 91, den ena följde med på köpet, den andra fanns på brittiska Ebay :


Framsida/baksida (utsida) på vikt fyrsides broschyr GSX-R750M


Mittuppslag (insida) på vikt fyrsides broschyr GSX-R750M


Framsida på 2-sidig broschyr GSX-R750M


Baksida på 2-sidig broschyr GSX-R750M


Med Pia tjejen utanför Café Rosenhill sommaren 2008. Jag hade hittat dam-overallen på tyska Ebay och skaffat damstövlar/handskar och två hjälmar med Bluetooth-intercom så det skulle bli en lyckad upplevelse. Och det fungerade. Men vi har inte varit ute båda på hoj sedan dess. Det finns fler tillfällen. Jag försöker hålla liv i intercom-batterierna.

Nedan foton från 28 Juli 2011, året då jag hade köpt tillbaka den igen. Här var jag på en tur till Bilprovningen. Inspektören tyckte inte det behövdes någon provkörning.

Sedan var den med på en tur Augusti 2011 till Linköping för att kolla på årsracet där.


10424 miles i Juli 2011.

nnnnnnnn